ראיון עם אברהם שהרבני

מקום מגורים: כוכב יעקב – ירושלים

איך הגעת למקצוע בו אתה עוסק כיום? איך זה התחיל?

מזה שנים שאני זוכה לעזור לזוגות בפטירת קונפליקטים שונים בחיי הזוגיות, לפני מספר שנים החלטתי שזה הייעוד שלי בחיים לתת ייעוץ והכוונה לזוגות, והתמקצעתי בתחום הייעוץ במספר מישורים…

מהם לימודי הרקע שלך?

א. ייעוץ זוגי על כל שיטותיו הרבות למדתי במכללת וושינגטון (שלוחה י-ם) ב. טיפול בהתמכרויות למדתי במרכז הישראלי להתמכרויות. ג. טיפול מיני למדתי אצל דן פולק מטפל מיני מוסמך מטעם 'איטם' (י.נ.ר)

מהי שיטת העבודה שלך?

שיטות העבודה שלי היא מגוונות, כל זוג שמגיע אליי לקליניקה לאחר היכרות עמוקה ואבחון מדויק של מערכת הזוגית אני בונה עבור כל זוג וזוג מערך ייעוץ שונה עם שיטה שונה כיון שלכל זוג ספציפי מתאים שיטה כזו או אחרת …

מהם הטיפים העיקריים שאתה יכול לתת לזוגות?

הטיפים לזוגיות מוצלחת הם רבים מאוד… אני תמיד משתדל לתת טיפ קל ליישום, והטיפ שאני רוצה לתת כעת הוא כזה שאני קורא לו עזרה ראשונה: בכל פעם שאנו נקלעים לקונפליקט כזה או אחר במערכת הזוגית …. נסה/י להיכנס לנעליו/ה של הבן/ת הזוג וננסה להבין מה הוא מרגיש כעת עם אני הייתי במקומו/ה , מניסיוני עם זוגות רבים שאני מאמן זה מועיל מאוד וזה כעזרה ראשונה להורדת גובה הלהבות בשעת קונפליקט… !!!!

מדוע להגיע דווקא אליך לייעוץ?

אני מאמין שאין כזה דבר בעולם "אדם טוב ואדם רע" אלא יש "אדם שטוב לו ואדם שרע לו" . אני בקליניקה עובד עם הנועצים שלי לראות קודם את נקודות החוזקה שבו/ה ולהעצים אותם מהשורש כך שכשאדם יודע ומרגיש טוב עם עצמו קל לו/ה יותר לקבל את בן/ת הזוג ולהתמודד עם אתגרים רבים בצורה בריאה ושקולה , וכשאני רואה שהנועץ/ת הגיע/ה למודעות של עצמו שטוב לו בזוגיות אז אני מתחיל תהליך של שיקוף על הבן/ת הזוג שלו/ה , וכך זה מגיע ממנו ממקום טוב ולא ממקום של ניכור ואמוציות רבות שהיו בעבר נעלמות , במהלך שנותיי בקליניקה אני רואה ששיטה זו עובדת מצוין עם זוגות רבים ולכן אני חושב שזה המפתח בפתירת בעיות בזוגיות. זכיתי לתת ייעוץ לזוגות רבים מתוך הבנה הכלה ובעיקר המון אמפטיה וצניעות אנושית ויותר מכל כל זוג שמגיע אליי זוכה ומרגיש שאני נותן לו את הלב והנשמה והעיקר המון מקצועיות.