זוגיות לאור הקורונה

זוגיות לאור הקורונה

‌מה לא נאמר כבר על זוגיות, משפחה, ביחד ולחוד ב'צל' נגיף הקורונה ?כמה רע שאנשים רבים מובטלים,  שבלתי נסבל שאין מסגרות לימודים לילדים ומה עם ערימת הקשיים הכלכליים ואבוי לכמות הוויכוחים ההרסניים, שהאלימות תפסה תאוצה ואפילו הגירושין כבר נראים כמו מוצא.

וואו!!  בואו ננשום לרגע. אכן, המציאות החדשה שנכפתה עלינו קשה ללא ספק וההשלכות שלה בהחלט לא מחייכות אלינו בלשון המעטה אבל חשוב גם להאיר את האור שהביא אתו הכאוס הזמני הזה בתחומי מערכות יחסים ומשפחה בכלל.

זוגיות היא כמו פאזל עם מיליוני חלקים קטנים שמורכבים בעמל רב, ביזע ומול אינסוף אתגרים שהחיים מציבים לנו. אנחנו חיים את הפאזל הזה ומוסיפים לחבר חלקים כל הזמן ותוך כדי תנועה אבל אם לא נעצור מידי פעם להיטען, יהיה לנו קשה מאד להמשיך בהרכבת הפאזל הזה.  הכאוס הזמני יצר לנו עצירה שאמנם לא ביקשנו אבל זימן בתוכו לכולנו הזדמנות להתבוננות ברגעי אושר קטנים שלא הבחנו בהם קודם וחוויות משפחתיות מזכירות לנו מהו הערך שלנו כמשפחה שמעניקה לכל  החברים בה הגנה,  פרגון הדדי וצמיחה.

ואיך אפשר שלא להבחין באור הגדול שהופנה לכבוד הורינו, הסבים והסבתות שלנו שקיבל פתאום את העוצמה והחשיבות להם הם כל כך ראויים.  אמנם הריחוק הפיזי והגעגוע אליהם קשה, אבל אנחנו עסוקים יותר מתמיד בהגנה עליהם וברצון להנעים את זמנם.

הבידוד החברתי האיר לכולנו כמה נעים ושפוי שיש לנו את הביחד ואפילו הדייטים המתישים בשטח הרווקים והרווקות החזיר לעצמו במעט את יוקרתו ואת הרצון להמשיך לנסות למצוא את החלק הנכון לפאזל האישי.

בואו לא ניתן לאפילה הזמנית להסתיר מאתנו את כל האור והטוב שצמח ממנה. ניקח לעצמנו רגע פרטי או זוגי בסוף כל יום שעובר עם כוס יין או כל משקה אהוב אחר ונמנה בקול את נקודות  האור הקטנות שהצלחנו לראות או שנכנס מפגש משפחתי קטן שבו כל אחד יספר על חוויה נעימה שחווה.  רק ככה נוכל לפנות מקום לאור הגדול שעוד מצפה לנו ולהעריך אותו בהתאם.

שלי פפרברג – יועצת אישית/זוגית ומגשרת משפחה (עו"ד).

050-6959096