על משפחה ויוצא מכך

אחד ועוד אחד ועוד אחד ועוד… שווה אחד! על משפחה ויוצא מכך

נולדנו לשני הורים שעשו את הכל כדי שנגדל ונתפתח ונוכל להיכנס לעולם החברתי בדרך הטובה ביותר שיש. חלקנו חשבנו שלהיכנס זה תהליך מורכב וחלקנו חושבים שהתהליך מורכב מאוד, אחרים טוענים שזה בא בקלות ללא מורכבות ורבים אומרים "מה שיהיה יהיה!"

אחרי זמן מה, עשרים, עשרים וחמש ואולי אף יותר, אנו מוצאים את עצמינו ב"קואופרטיב" מורכב ובו מערכי פעולה שונים אך לא משונים כלל, מערכים הדורשים חשיבה רבה, משמעותית לכל יחיד בה ולכל הגורמים הקשורים לה רגשיים שכלתניים, שיתופיים, יחידתיים ועוד.

בעצם, מה אני מביא ומה אני לוקח מהחיבור וההשתתפות בקבוצה, מה אני תורם לה ואיך אני נתרם, כיצד אני משפיע וכיצד אני מושפע, כיצד אני מעצים ואיך ניתן להסיר, לטפל לבלוט, להזיז ולשנות, איך אני נותן מקום לאחרים ואיך אני פוסק אחרת. כל זה ועוד תלוי ומתקיים בכל משפחה ובכל מקום כששניים ניצבים אחד מול השני/ה .

רגע אחד וניתן לפספס את משב-הרוח הנושב על התא הזה הנקרא "משפחה", מבט אחד לצדדים מפר את החיבורים הרבים ב"משפחה". כניסה של חבר חדש ל "משפחה", עשוי להביא למורכבות אחרת, חדשה, נוחה ולא נוחה לאחרים.

איך בעצם מאפשרים לכל אחד מהחברים ב "משפחה" להישאר אני ואני עם אתה ואתה ואתם? כיצד אני יכול לטפל במשברים שעולים ב "משפחה", במי להיעזר, מה נכון ומה להשאיר כך ואחרת?

משפחה היא חממה שיש להשקות כמה וכמה פעמים ביום ולעתים לתת לאחר להשקות ולעמוד מהצד ולהבחין בהשקיה, אך תמיד לתת את המרווה הזה ל"משפחה," אחרת משהו יפסיק את העניין ואת החוויות הטובות שנמצאות מתחת ומעל ליד ובצד, אבל נמצאות וקיימות, צריך רק לחפש ולקחת!

מטפל ויועץ, מאמן ואיש ניסיון בתחום (גם מטפלת, יועצת ואשת… בתחום המשפחה) היודע/ת לקרוא ולצייר נכון את התמונה הנכונה, הרצויה לקואופרטיב.

להתייצב לצד המשפחה ולאפשר לכל אחד מקום חשוב להציג את המוטו שלו, את הראייה, את התפיסה ואת האהבה שלו לחיבור בין כולם, לתקן, לשקף, להעצים, להכיל ולהעלות בקול את ה"רועש" בפנים עמוק דורש מאתנו היועצים כישורים ותובנות מקצועיים רבים, או שיש או שאין, ראוי למשפחה מאמן, יועץ, מטפל ואו כל אחד שיצליח לפצח את המכשיל והמקשה על כולם! יועצים רבים קיימים היכולים במגוון כלים לסייע להירתם למשפחה, לקרוא את הקודים ולהעצים את הכוחות והאנרגיות והמעכבים התפתחות קואופרטיבית משמעותית!

דורון אלי, יועץ זוגי